Blog
Ez az előadás tele van derűvel, szomorúsággal, játékkal, szépséggel, ocsmánysággal, kiszolgáltatottsággal, - csupa olyasmivel, amihez nagyonis közöm van.
Nekem a groteszk, a játékos dráma a szívem csücske.
Bár operaénekesként a figurák mozgását karakterformáló erőnek tekintettem eddig is, Gergye hatása olyan erős volt a Lautrec próbái alatt, hogy a tőle tanult fizikai megjelenítő eszközök észrevétlenül belekúsztak az énekelt operaszerepeimbe is. Megjelent az absztrakt és az abszurd a fizikai eszköztáramban-ez volt nekem a nagy újdonság.
A fő kihívás egy ilyen előadásban talán a koncentráció, és az, hogy ne veszítsem szem elől egy pillanatra sem azt a szereplőt, azt a történést, amihez, akihez épp zenélek. Olyan komplex, festői képek zenéjét kell szolgáltatni, amik ha egy picit is megbillennek, nem nyújtják azt a világot, amit kéne.